Wednesday, August 21, 2013

MalaysiaKu BerDauLaT: TanaH TumPahNya DaRaHKu...


A      : Awak Tahu Sekarang Bulan Ape?
Saya : Bulan Ogos Tuan.
A      : Dalam bulan Ogos ade bulan ape g?
Saya : Bulan Syawal Tuan.
A      : Kami ni bukan Jabatan Agama, awak nk ckp psal bulan Syawal.
S      : Ermmm...maksud Tuan...bulan ape lagi?? Bulan Kemerdekaan ke Tuan?
A      : Ye....tu yang saya nk awak jawab (pening kepala)

Huhu....die xfikir saya ni. Lagi pening nk pk. Bulan ape. Huuhuhu

.....Next Question.....

A      : Awak tahu sekarang kita dah berape tahun merdeka?
Saya : Ermm...Kejap ye, saya nk kira....1957-2013 = 56 Tuan...

(pending la plk...kene kira lagi)

.....Next Question.....

A      :  Apakah tema kemerdekaan pada tahun ni?.....
Saya :  Maaf Tuan, Sungguh saya xigt & Xtahu la senang. (Padan muke kene ceramah)

All of this convesation are to say to Malaysian Selamat Hari Kemerdekaan yang Ke-56. And To the Judge A, Thx sbb interview sy dan, mengingatkan saya berapa pentingnya kemerdekaan.

Semoga saya dapat job yang saya mohon. Sempat lg. Mne Tahu Rezeki Saya. Amin...


No comments:

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers